11 Ocak 2015 Pazar

PRATİK ŞİFON KENARI KIVIRMA 1

ŞİFON KENARLARI NASIL KIVRILIR 1

Bundan sonraki yayınlarımda şifondan diktiğim elbiseler hakkında bahsedeceğim için ön bilgi ve detaylı pratik anlatım olarak bu yazıyı hazırlamak istedim. İnternet ten araştırdığımda şifon kenarı kıvırma hakkında kısa bilgilere ulaşabildim. Görseliyle beraber anlatım bulamadım. Sizlerin çoğu bu yöntemi bilse de netten araştırma yapan arkadaşlarımıza yardımcı olacağı kanısındayım.Bu yazıyı iki bölümden oluşturmayı düşünüyorum. O yüzden başlığımı 1 daha sonra 2 şeklinde yayınlayacağım inşallah.
Başlayalım resimlerle  anlatmaya ...
Bu resimde gördüğünüz gibi şifonu kıvırmak istediğiniz yerin işareti

şifon kenarı temizleme



Bu resimde ise şifonu kıvırıp makine ayağına yerleştiriyoruz. Makine ayarlarında zigzag bölümünden adım uzunluğunu sıfıra genişliğini 3mm getiriyoruz. Ve başlıyoruz dikmeye...

şifon kenarı nasıl temizlenir


Dikme işlemi bitince kıvırdığımız taraf böyle gözüküyor....

şifon kenarı kıvırma

Daha sonra başlıyoruz tam dibinden ipliklere zarar vermeden fazlalığı kesmeye.... 

şifon kenarı kıvırma


Veee işte sonuç gayet temiz sorunsuz şifonumuzun kenarı tertemiz...

şifon kenarı kıvırma

Bunu şifon kollarda, şifon etek uçlarında, şifon fırfır yapımında, şifon fular kenarına,  kısacası şifonun kenarını temizlemede çok rahtlıkla uygulayabileceğiniz bir yöntem.... İnşallah anlatabilmeye muvaffak olabilmişimdir.
Bu sıcak içine sevinç dolduran güneşli günde yaklaşık 12 gündür hastalık ve hava muhalefeti nedeniyle dışarı çıkamamıştık. Karın keyfine ise hiç nasip olmadı. Olsun yeter ki sağlık olsun. Çok şükür ki bugün kızımla beraber iyiyiz. İnşallah bu güneşli havanın biraz keyfini çıkarmak istiyoruz.
 Allah'ü Teala'ya emanet olunuz...
 Sevgilerimle...



14 yorum:

  1. Çok güzel anlatmışsınız. Şifon kumaşların dikimi zor, kenar kıvırması daha bir zor. Bu çok yardımcı bir yötem olmuş. Benim makinemin kıvırma ayağı var. Bende bu şekilde hallediyorum bu sorunu. Paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Funda hanımcığım. Bende kıvırma ayağı olmayanlar için yada farklı görüntü oluşturmak adına böyle bir paylaşımda bulundum. Arta kalan şifonlarımı arada bu şekilde fulara çeviriyorum. Yeni yayınlarda görüşmek ümidiyle sevgilerimle...

      Sil
  2. Bu yöntem çok pratik... Teşekkür ederim bu önemli bilgi için.... Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim faydalı olabildiysem ne mutlu. Yeni yayınlarda görüşmek ümidiyle sevgilerimle...

      Sil
  3. Teşekkürler, şifon diktiğimde deneyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Yardımcı olduğumda çok mutlu oluyorum. Şifon diktiğinizde paylaşımlarınızı bekliyorum. Sevgilerimle...

      Sil
  4. Çok faydalı olmuş. ben kıvırma ayağı kullanıyorum. Ama bu yöntemi de deniycem. Çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Nilgün hanımcığım. Bende zaman zaman dediğiniz gibi kıvırma ayağını kullanıyorum. İkinci yazım bunun üzerine olacak inşallah. Tabi ufak bir yorumlama farkı ile. Denediğinizde paylaşımlarınızı bekliyorum. Sevgilerimle...

      Sil
  5. Ne zamandır böyle güzel açıklanan şifon kenar temizlemesi ve dikimleri arıyordum. Tesadüf araken sizin paylaşımlarınızı gördüm. Çok sevindim, çünkü elimde nasıl yapacağını bilemediğim şifonlarım vardı.üsttelik nakinamızın aynı olduğunu farkettim.Tekrar tekrar teşekkür ederim.benim gizli fermuar ayağım var fakat takinca bir türlü çıkmıyor atlıyor.bana bu konuda yardımcı olursanız sevinirim.birde sifonlarda penye yada ince jarse astar koyarak sıfır yakayı nasıl yapabiliriz.Nolur yardımcı olur musunuz? Allah razı olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yayınımın faydalı olduğuna ve makinelerimizin aynı olduğuna sevindim canım. Önce gizli fermuar ayağından bahsedelim. Eyer makine normal dikiyor ve şikayetiniz yoksa sadece gizli fermuar ayağını kullanınca atlama yapıyorsa yeni bir ayak denemenizi tavsiye ederim. Bir yakınınızda da varsa deneyin problem eminim çözülmüş olacaktır. O zaman yeni ayak alırsınız.

      Sil
  6. Şebnem Hanım çok teşekkür ederim. Ben uzun zamandır böyle bir şifon dikme teknikleri arıyordum,çok sevindim.bana şifon elbiseye ince jarseden astar yaparken nasıl bir sıfır yaka dönebilirim.yani tela burada faydalı olur mu yoksa jarse kötümü olur. penye astar yaşam nasıl muntazam yaparım bilemedi. Nolur yardımcı olun.birde makinalarımızın ayni oldugunu farkettim.benim gizl fermuar ayağım var ama bir turlu dikemedim hep atliyor,n3ie yapmaliyim.Allah razı olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şifonlarda tela yapışyırırsanız çok belli olur o yüzden tela yapıştırılmaz. Astar olarak jarse olabilir desem olmaz:)) Neden; jarse şifondan ağırdır yakayı aşağıya doğru çeker. Penye diye sormuşsunuz o olur desem maalesef oda olamaz. Çünkü penye vücuda yapışır yukarı çeker çok rahatsız eder. Olabilecek kumaşlar ise bildiğimiz astar ki yazın çok rahatsız edici terletir. En ideali sandy denilen ne penye ne jarse nede astar. Fiyatı da oldukça uygundur. Eni diğer kumaşlara göre genelde daha geniş olur. Yaka kısmına gelecek olursak.
      Şifonun yakasını düzgün bir şekilde sıfır yaka olarak işaretleyip aynı şekilde astarınızı da işaretledikten sonra. Daha düzgün bir görüntü istiyor iseniz astarınızın yaka kısmına 3 cm genişliğinde tela yapıştırın. Daha sonra yakalar üst üste gelecek şekilde dikin. Dikkatli bir şekilde dikiş paylarını dikme sınırına kadar sık çıt atın. spor dikişli isterseniz çevirip yarım yada biraz daha fazla genişlikte ön yüzünden tekrar dikersiniz. Eyer dıştan dikiş gözükmesini istemiyorsanız Çıttan sonra tüm dikiş paylarını dışa alarak çıma çekersiniz. Böylece gayet düzgün sıfır yaka elde edebilirsiniz. Anlamadığınız yerler olursa konu dışı sorularınız için iletişim formundan veya sosyal hesaplarımdan elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım. Cümlemizden Yüce Rabb'im razı olsun... Hayırlı günler...

      Sil
  7. Şebnem hanım ,ancak fırsat bulabildim dikiş kursuna gittim talep olmayınca plaj giysileri olarak açmışlar heves şifon aldım zaten bilmiyorum hoca hem genç hem tabiri caizse bize yeterli değildi bloğunuz o kadar güzel sizlerden öğreniyorum mutlu oluyorum emeğiniz düşünceniz için müteşekkirim allah yardımcınız olsun sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloğuma hoş geldiniz sefalar getirdiniz. Ne güzel yorumlar. Çok teşekkür ederim. sizlerin bu teşvik edici yorumlarınız benim yolumu yönümü tayin ediyor. Yüce Rabb'im cümlerimizden razı ve yardımcısı olsun....

      Sil

Yorumlarınız, tavsiyeleriniz benim için değerli...

Konu dışı sorularınız için iletişim formundan ulaşabilirsiniz...
Kırıcı, eleştiriyi aşan ve reklam içerikli yorumları yayınlamıyorum.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...